Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside. Hvis du ikke siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie politik.

Klik "her" for at se vores cookiepolitik.

 

Pulsens baggrundshistorie

Sådan startede Pulsen

I efteråret 2013 nedsætter Børne- og dagtilbudschef Susan Bjerregaard en arbejdsgruppe, der skal stå for at udarbejde en budgetanalyse. Her bliver der lagt op til, at det økonomisk kan svare sig at hjemtage behandlingen af unge, som har et problematisk forbrug af euforiserende stoffer og/eller alkohol.

Analysen bliver politisk behandlet, og det besluttes, at PULSEN skal etableres som Hvidovre Kommunes eget behandlingstilbud for unge op til 25 år under leder Heidi Larsen. Behandlingen skal foregå i Ungekontaktens lokaler - tæt forankret i det miljø, hvor de unge i forvejen befinder sig. Med dette tilbud kan PULSEN nå ud til flere blandt andet gennem opsøgende samt forebyggende arbejde på skoler og andre uddannelsesinstitutioner i kommunen. 

D. 1. marts 2014 blev der ansat tre behandlere; Rene Rieland, Lotte Hauge og Mian Nørhave Hansen. De skulle nu i gang med at lave den faglige tilgang og en indholdsbeskrivelse af behandlingen. 6 måneder efter blev PULSEN godkendt af Socialtilsynet som behandlingstilbud for unge op til 25 år.